ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان

ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان

رضایت شغلی
عملکرد کارکنان
عوامل موثر رضایت شغلی
ابعاد موثر بر عملکرد کارکنان
ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان

 

 

هدیه:

ضمیمه کردن پرسشنامه بصورت رایگان:)

 

 

بیان مسئله :

واضح می باشد که کارآمدی نیروی انسانی در نتیجه رضایت شغلی آنها می باشد چرا که اغلب گفته شده « کارمند خوشحال یک کارمند کارآ است » و یک کارمند خوشحال بایستی با شغلش ارضاء شود .افزایش کارایی و بهره وری هر سازمانی مستلزم استفاده بهینه از همه عوامل مؤثر در تولید یا ارائه خدمات است( زارع حشمت ، 1380 ، 2 ) از آنجا که در هر سازمانی عامل عمده و اساسی نیروی انسانی می باشد لذا بهره وری و کارایی سازمانی نیز وابسته به عملکرد کارکنان آن سازمان است . رضایت شغلی نشان دهنده احساس نسبی ، اندیشه های عینی و نیتهای رفتاری کارکنان آن سازمان می باشد که به پیش بینی رفتار کارکنان کمک می کند ( زارع ، 1380 ، 4 ) 

 

 بنابر این رضایت شغلی می تواند با ارائه نتایج حاصل از راهبرهای گذشته و پیش بینی های آینده کارکنان بعنوان بخشی از ارزیابیهایی که منتهی به برنامه ریزی برای بهسازی سازمان میشود بکار گرفته شود .نتایج تحقیقات نشان می دهد که کارکنان با رضایت شغلی بالاتر از نظر فیزیک بدنی و توانایی  ذهنی در وضعیت خوبی قرار دارند ولی افرادی که از شغل خود رضایت ندارند معمولا افرادی پژمرده و مأیوس و بدبین می باشند .رضایت شغلی از مهمترین متغیرها در حیطه رفتار سازمانی محسوب می شود زیرا هر سازمانی دارای اهداف مشخصی می باشد که فلسفه وجودی آن سازمان را تشکیل می دهد . نیل به هدف سازمان در گرو  وجود و بسیج امکانات ( سرمایه ) ، تجهیزات و منابع انسانی می باشد . در این میان نقش منابع انسانی محوری تر و کلیدی تر می باشد زیرا کارکنان سازمان هستند که با ترکیب سرمایه و تجهیزات و نیروی خلاق و ابتکار و برنامه ریزی به گونه عملی در صدد تحقق اهداف سازمانی هستند .  

 

بنیاد نظری این تحقیق بر این اساس استوار است ، کارکنانی که از شغل خود رضایت کافی داشته باشند قادرند با انجام بهینه مسئولیت اساسی یعنی ایجاد فضای مناسب جهت افزایش عملکرد و تحقق اهداف سازمان اهتمام ورزند . ازسوی دیگر به دنبال کشف عواملی هستیم که موجب می گردد کارکنان از کار کردن در سازمان احساس رضایت نموده و با میل و رغبت ، نیروی فکری و جسمی خود را در راه هدفهای سازمان بکار اندازد وهدف سازمان را هدف خود بشمار آورند . 

 

 

 

کلمات کلیدی:

رضایت شغلی

عملکرد کارکنان

عوامل موثر رضایت شغلی

 

 

 

مقدمه

طبق دستاوردهای صاحبنظران علم مدیریت برای بقاء نیروی انسانی ( رضایت شغلی ) و بقاء سازمانی ( دسترسی به اهداف سازمانی ) شناخت نیازها ، خواسته ها ، انگیزه ها و عواملی همچون رضایت شغلی ، روحیه کارمندان و اتخاذ خط مشی های مناسب در ایجاد هماهنگی بین اهداف فردی ( رضایت شغلی کارمند ) و اهداف سازمانی بعنوان مهمترین گام در جهت کارایی و اثر بخشی سازمان ضروری می باشد . ( زارعی  ، 1384 ، 8 ) از طرف دیگر بیشتر شواهد بیانگر این نکته بوده اندکه زمانیکه موقعیت و شرایط سازمانی بدتر شد میزان رضایت شغلی پائین بوده است . رضایت شغلی موجب ایجاد یک محیط سالم در داخل سازمان می گردد . 

 

تحقیقات زیادی نشان داده است که عدم ارضای نیازهای کارکنان در سازمان میتواند بصورت بازدهی کم ، سود دهی پائین ، و هدفهای تحقق نیافته جلوه گر شود زیرا کارکرد کارکنان در رابطه تنگاتنگی با میزان رضایت آنان دارد و در واقع اگر شغلی بتواند شرایطی را فراهم سازد که نیازها ی وی ارضاء شود در بازدهی بسیار مؤثر خواهد بود .( زارع ، 1380 ، 4 ) . اهمیت رضایت شغلی در آتش نشانی از آنجا ناشی می شود که نیروهای آتش نشان 24 ساعت یعنی یک شبانه روز را بطور کامل در محل کار خود بسر می برند و با عواملی مانند دور از خانواده ، استرس ناشی از کار و … درگیر می باشند  بدون شک فرماندهان و مدیران درباره رضایت و عدم رضایت کارکنان که از حساسیت بالائی برخوردار است آگاه هستند  . اهمیت رضایت شغلی برای فرماندهان و مدیران حداقل به سه دلیل باید اهمیت داشته باشد:

1- از شواهد چنین پیداست که افراد ناراضی یا کم کاری می کنند یا بی تفاوت هستندو یا سازمان را برای بدست آوردن شغل بهتر ترک می کنند و یا تقاضای استعفاء و باز خریدی و انتقال می کنند. 

2- ثابت شده است که کارکنان راضی از سلامت جسمی و روحی بهتری برخوردار هستند و بیشتر عمر می کنند و نسبت به سازمان خود تعصب و اهمیت بیشتری می دهند . 

3- رضایت شغلی پدیده ای است که از مرز سازمان گذشته و اثرات آن در زندگی خصوصی و خارج از محیط کار نیز نمایان می شود . 

      

از سوی دیگر رضایت شغلی بالا دلخواه فرماندهان و مدیریت است  زیرا ین پدیده با آثار مثبتی که خواست مدیران است همراه می باشد . رضایت شغلی بالا نشاندهنده آشکار سازمانی است که به خوبی اداره می شود و بطور اساسی نتیجه ای است که از مدیریت رفتاری کارآمد سرچشمه می گیرد . ( امتحان ، 1385 ، 4 )  این مطلب در شغلی مانند  آتش نشانی  می تواند  اثرات  بسیار  زیادی  داشته باشد . عدم  ارضاء  نیازهای کارکنان در این شغل می تواند  بصورتهای  مختلفی بروز کند از قبیل : کم کاری در ایستگاه ، عدم شرکت در کارهای گروهی ، تشویش و نگرانی ، یأس ، غیبت کاری ، تأخیر در ورود ، ترک زودتر از موعد مقرر محل کار ، بد اخلاقی ، عدم اجرای دستور ، بی تفاوتی در اجرای وظیفه ، و … و در نهایت می تواند با عملکرد نیز در ارتباط باشد .  در این خصوص رضایت شغلی باعث افزایش عملکرد می شود و عده ای نیز معتقدند که عملکرد شغلی موجبات رضایت شغلی را فراهم می آورد  .اثرات ناشی از عدم کارایی کافی می تواند بر اثر عدم رضایت از شغل خود باشد که در محل حریق و حادثه می تواند باعث افزایش کارهای محوله بر عهده دیگر نیرو ها گشته و باعث خستگی مفرط و افزایش احتمال آسیب دیدگی آنها گردد و عدم شرکت درست و کار شکنی در کارهای درون ایستگاه باعث بهم خوردن نظم گروه و ایجاد اختلاف و پراکندگی در تیم عملیاتی شودکه آثار آن در روحیه نیروها بسیار منفی خواهد بود . 

 

لذا اهمیت موضوع نگارنده را بر آن داشت تا با بررسی عواملی که منجر به رضایت نیرو ها از شغل خود و همچنین عواملی که باعث ارضاء نیازهای آنان می شود آنها را شناخته و تأثیرش را بر عملکرد نیروها بسنجم و دیگر اینکه این اتفاق در سازمان آتش نشانی چقدر شیوع داشته تا بدین وسیله با ارائه راهکارهای مناسب باعث دلگرمی نیروهای آتش نشانی شده در نتیجه بتوانند در محل کار خود احساس آرامش کرده و همچنین در محل حریق با حداکثر تلاش خود بکار اطفاء بپردازند . 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

 

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                           

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی       

                                                                                      

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                                     

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                             

مدل منابع انسانی                                                                                                 49

                                                                               

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                          

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی                                                                  137           

 

 

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروهای عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال

 

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                                                   

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                                   

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

 

 

 

  • پاورپوینت روان درمانی فردی ،شناختی و رفتاری

    پاورپوینت روان درمانی فردی ،شناختی و رفتاری پاورپوینت روان درمانی پاورپوینت روان درمانی فردی پاورپوینت روان درمانی شناختی پاورپوینت روان درمانی رفتاری پاورپوینت انواع روش های روان درمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روان درمانی فردی ،شناختی و رفتاری…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه ساختار سازمانی و فناوری اطلاعات مبانی نظری ساختار سازمانی دانلود مبانی نظری ساختار سازمانی پیشینه ساختار سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی مبانی نظری فناوری اطلاعات دانلود مبانی نظری فناوری اطلاعات پیشینه…

  • دانلود تحقیق درباره نظریه های اختلال افسردگی word

    دانلود تحقیق درباره نظریه های اختلال افسردگی word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی نظریه های اختلال افسردگی با فرمت docx در قالب 49 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد  …

  • پاورپوینت ارزیابی موجودی ها

    پاورپوینت ارزیابی موجودی ها پاورپوینت حسابداری موجودی کالا پاورپوینت فرمول محاسبه موجودی کالای پایان دوره پاورپوینت بدست آوردن موجودی کالای پایان دوره پاورپوینت روش های اندازه گیری موجودی کالا پاورپوینت فرمول موجودی کالای اول دوره پاورپوینت ثبت های حسابداری موجودی…

  • پاورپوینت روانشناسی مرضی کودک و نوجوان و مفهوم تیک

    پاورپوینت روانشناسی مرضی کودک و نوجوان و مفهوم تیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روانشناسی مرضی کودک و نوجوان و مفهوم تیک جهت رشته رواشناسی و روانپزشکی در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و…

  • دانلود پاورپوینت معرفی نرم افزار تحت وب

    دانلود پاورپوینت معرفی نرم افزار تحت وب پاورپوینت معرفی نرم افزارهای تحت وب پاورپوینت بررسی نرم افزارهای تحت وب پاورپوینت درباره نرم افزار های تحت وب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی نرم افزار تحت وب جهت رشته IT…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق درگیری شغلی 51 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درگیری شغلی 51 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری درگیری شغلی ادبیات نظری درگیری شغلی چارچوب نظری درگیری شغلی پیشینه تحقیق درگیری شغلی پیشینه پژوهش درگیری شغلی پیشینه داخلی درگیری شغلی پیشینه خارجی درگیری شغلی…

  • بررسی مطالبات معوق در انواع بانکهای ایرانی

    بررسی مطالبات معوق در انواع بانکهای ایرانی پروژه مطالبات معوق مطالبات معوق در ایران مطالبات معوق بانکی مطالبات معوق در بانکهای ایرانی پیشینه مطالبات معوق در ایران بررسی مطالبات معوق در انواع بانکهای ایرانی روشهای پیشنهادی برای وصول مطالبات معوق…

  • پاورپوینت مایکوتوکسین بایندر در صنعت دامپروری

    پاورپوینت مایکوتوکسین بایندر در صنعت دامپروری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مایکوتوکسین بایندر در صنعت دامپروری جهت رشته دامپزشکی در قالب 36 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       اتصال…

  • مبانی نظری ارزیابی تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان

    مبانی نظری ارزیابی تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان کلمات کلیدی : مبانی نظری سرمایه فکری مبانی نظری عملکرد کارکنان روشهای ارزشیابی عملکرد عناصر سرمایه های فکری روش های اندازه گیری سرمایه فکری رابطه سرمایه فکری با عملکرد کارکنان تاثیر…

  • دانلود پاورپوینت فرآینده های قالب گیری

    دانلود پاورپوینت فرآینده های قالب گیری پاورپوینت قالب گیری پاورپوینت درمورد قالب گیری دانلود پاورپوینت آماده در مورد قالب گیری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فرآینده های قالب گیری جهت رشته مهندسی مواد در 22 اسلاید و با فرمت…

  • رویکردها و نظریه های اضطراب

    رویکردها و نظریه های اضطراب فیزیو لوژی اضطراب سبب شناسی اضطراب نظریه های اضطراب تحقیق درباره اضطراب امتحان علائم جسمی و روانی اضطراب مولفه های اضطراب امتحان رویکردها نظری اضطراب رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق رویکردها و…

  • پاورپوینت بررسی فناوری های قرن 21

    پاورپوینت بررسی فناوری های قرن 21 پاورپوینت بررسی فناوری های قرن 21 تحقیق بررسی فناوری های قرن 21 ویژگیهای فناوری های قرن 21 ، سریعتر، متصل شده و هوشمندتر نیمه هادی ها و صنایع الکترونیک تاثیرات تکامل صنعت الکترونیک سیستم…

  • دانلود پاورپوینت اندیشه استراتژیک

    دانلود پاورپوینت اندیشه استراتژیک پاورپوینت درباره اندیشه استراتژیک پاورپوینت مزایای اندیشه استراتژیک پاورپوینت برنامه ریزی و اندیشه استراتژیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اندیشه استراتژیک جهت رشته مدیریت در 27 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت آموزش نرم افزار ULEAD VIDEO STUDIO

    پاورپوینت آموزش نرم افزار ULEAD VIDEO STUDIO دانلود پاورپوینت آموزش نرم افزار ULEAD VIDEO STUDIO پاورپوینت آموزش نرم افزار ULEAD VIDEO STUDIO و کار با آن آموزش نرم افزار ULEAD VIDEO STUDIO نرم افزار ULEAD VIDEO STUDIO رفتن به سايت…

  • دانلود پاورپوینت شرطی سازی ساده ترین و اساسی ترین نوع یادگیری

    دانلود پاورپوینت شرطی سازی ساده ترین و اساسی ترین نوع یادگیری پاورپوینت اصول یادگیری چیست ؟ پاورپوینت اصول یادگیری در روانشناسی پاورپوینت اصول یادگیری پاورپوینت یادگیری اصول حسابداری 1 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شرطی سازی ساده ترین و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روان درمانی گروهی 55 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق روان درمانی گروهی 55 صفحه فصل دوم پایان نامه روان درمانی گروهی مبانی نظری روان درمانی گروهی پیشینه تحقیق روان درمانی گروهی پیشینه پژوهش روان درمانی گروهی پیشینه نظری روان درمانی گروهی ادبیات نظری روان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رغبت سنج هالند 69 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رغبت سنج هالند 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رغبت سنج هالند مبانی نظری رغبت سنج هالند پیشینه تحقیق رغبت سنج هالند پیشینه داخلی رغبت سنج هالند پیشینه خارجی رغبت سنج هالند…

  • پاورپوینت  شبکه های عصبی مصنوعی و مسایل مناسب یادگیری در آنها

    پاورپوینت  شبکه های عصبی مصنوعی و مسایل مناسب یادگیری در آنها پاورپوینت شبکه های عصبی مصنوعی شبکه های عصبی مصنوعی پاورپوینت دانلود پاورپوینت شبکه های عصبی مصنوعی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت  شبکه های عصبی مصنوعی در قالب 45 اسلاید و…

  • دانلود تحقیق درباره خوش بینی و دیدگاه های مرتبط با آن  word

    دانلود تحقیق درباره خوش بینی و دیدگاه های مرتبط با آن  word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی خوش بینی و دیدگاه های مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد بصورت کامل و…

  • دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای

    دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان جرایم رسانه ای جرم مطبوعاتی جرایم رسانه ای اصول اخلاقی روزنامه نگاری دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی دانلود پایان نامه علوم ارتباطات دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری مبانی نظری تبلیغات تجاری دانلود مبانی نظری تبلیغات تجاری پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری ادبیات نظری تبلیغات تجاری فصل دوم پایان نامه تبلیغات تجاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری ادبیات و مبانی…

  • پاورپوینت نظارت و کنترل در سازمان

    پاورپوینت نظارت و کنترل در سازمان پاورپوینت نظارت و کنترل در سازمان نظارت و کنترل در سازمان تحقیق نظارت و کنترل در سازمان اهميت و ضرورت كنترل تعريف كنترل فرايند كنترل انواع كنترل كنترل پيشگير يا مقدماتي كنترل همگام كنترل…

  • ماهیت و انواع اضطراب و نقش والدین در ایجاد و تداوم آن

    ماهیت و انواع اضطراب و نقش والدین در ایجاد و تداوم آن اضطراب در نظریه فروید نظریه های روانشناختی اضطراب نظريه هاي شناختي اضطراب نظریه دانشمندان در مورد اضطراب نظریه هایی در مورد اضطراب مفاهیم و نظریه های اضطراب نقش…

  • پاورپوینت اهداف مدیریت مشارکتی

    پاورپوینت اهداف مدیریت مشارکتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اهداف مدیریت مشارکتی جهت رشته مدیریت در قالب 23 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       عبارت است از مجموعه گردش…

  • پاورپوینت درباره سکته مغزی

    پاورپوینت درباره سکته مغزی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سکته مغزی جهت رشته ی پزشکی در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       موارد زير برای تشخيص…

  • بررسی ارتباط میان یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی

    بررسی ارتباط میان یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی عمکرد سازمان یادگیری سازمانی رفتار شهروندی سازمانی رابطه یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بررسی ارتباط میان یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی دانلود پایان…

  • ادبیات نظری تحقیق و پیشینه تجربی اضطراب

    ادبیات نظری تحقیق و پیشینه تجربی اضطراب کلمات کلیدی : مبانی نظری اضطراب ادبیات تحقیق اضطراب پیشینه تحقیق در مورد اضطراب فصل دوم پایان نامه اضطراب مبانی نظری اضطراب پیشینه تحقیق اضطراب پیشینه داخلی اضطراب پیشینه خارجی اضطراب پیشینه پژوهش…

  • پاورپوینت وابستگی به مواد و توصیفات رفتاری

    پاورپوینت وابستگی به مواد و توصیفات رفتاری پاورپوینت وابستگی به مواد چیست پاورپوینت اعتیاد به مواد مخدر پاورپوینت اعتیاد به مواد مخدر چیست پاورپوینت تحقیق در مورد اعتیاد به مواد مخدر پاورپوینت تعریف اعتیاد از نظر روانشناسی پاورپوینت اعتیاد چیست…

  • پاورپوینت مدیریت پورتفولیوی پروژه

    پاورپوینت مدیریت پورتفولیوی پروژه دانلود پاورپوینت مدیریت پورتفولیوی پروژه پاورپوینت مدیریت پورتفولیوی پروژه پاورپوینت مدیریت اجرای فرایند PPM رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت پورتفولیوی پروژه جهت رشته مدیریت در قالب 15اسلاید و با فرمت pptxقابل اصلاح و ویرایش…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش سازمانی 65 صفحه

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش سازمانی 65 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش سازمانی مبانی نظری هوش سازمانی پیشینه تحقیق هوش سازمانی پیشینه داخلی هوش سازمانی پیشینه خارجی هوش سازمانی پیشینه پژوهش هوش سازمانی…

  • بررسی آثار اقتصادی- اجتماعی اجرای ساخت راه‌های جدید ترانزیتی

    بررسی آثار اقتصادی- اجتماعی اجرای ساخت راه‌های جدید ترانزیتی ارزیابی اقتصادی نرخ بازده داخلی سرمایه‌گذاری راه سربیشه بازارچه مرزی میل78 دانلود مقالات رشته اقتصاد بررسی آثار اقتصادی اجتماعی اجرای ساخت راه‌های جدید ترانزیتی دانلود مقالات اقتصاد رفتن به سایت اصلی…

  • دیدگاه‌ اسلامی-اقتصادی به جایگاه دولت

    دیدگاه‌ اسلامی-اقتصادی به جایگاه دولت دخالت‌ دولت وظایف‌ اقتصادی‌ دولت دانلود مقاله جایگاه‌ دولت‌ در اقتصاد دانلود مقاله جایگاه‌ دولت‌ در اقتصاد از دیدگاه‌ اسلام‌ دانلود مقالات رشته اقتصاد دانلود مقاله دیدگاه‌ اسلامیاقتصادی به جایگاه دولت رفتن به سایت اصلی…

  • پاورپوينت درس 12 فارسی هفتم ابتدايی مبحث اسوه نيکو

    پاورپوينت درس 12 فارسی هفتم ابتدايی مبحث اسوه نيکو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت درس 12 فارسی هفتم ابتدايی مبحث اسوه نيکو در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • مشخصات و مولفه های معنویت و هوش معنوی

    مشخصات و مولفه های معنویت و هوش معنوی کلمات کلیدی : ابعاد هوش معنوی مدل های هوش معنوی مولفه های هوش معنوی هوش معنوی از دیدگاه اسلام نظریه های هوش معنوی الگوهای رایج هوش معنوی تحقیق درباره ی هوش معنوی…