بررسی مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی

بررسی مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی

بازاریابی حسی
بازاریابی رابطه مند
مدل های بازاریابی
مدل SWIPE
تبلیغات دهان به دهان
مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی
دانلود پایان نامه بررسی مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی
بررسی مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی
 
مقدمهعصر کنونی دوره تحولات شتابنده و غیرقابل پیشبینی است. امروز همانند دیروز نیست و یقیناً فردا متفاوت از امروز خواهد بود. بنابراین، پایبند بودن به استراتژی‌های امروز خطرناک است. کشورهای درحال توسعه باید در استراتژیها و سیاستهای تجاری و بازرگانی خود تجدید نظر کنند، چرا که در صورت عدم بکارگیری استراتژی‌های جدید و متناسب با شرایط محیط کنونی، موقعیت رقابتی آنها تضعیف خواهد شد (کاتلر، 2001، 1). این در حالیست که بیشتر تبلیغات رایج فعلی، هنوز متکی بر افزایش تعداد دیده یا شنیده شدن برند (OTS) از طریق رسانه‌های جمعی هستند که با شاخص اقتصاد مقیاس عمل می‌کنند یعنی یک تبلیغ هر تعداد بیشتر دیده شود بهتر است. اما مشتریان خواستار چیزی بیشتر از پیام‌های انبوهی هستند که روزانه به سمت آنها فرستاده می‌شود تا چشم‌های بی‌تفاوت آنان را برباید. آنها خواستار احترام به هویت خود و ارتباط مناسبند، آنها خواستار ارائه محصول و برند از طریق تجربه‌ای هستند که تناسب شخصی داشته و به یاد ماندنی باشد، حواس گوناگون را درگیر کند، هیجانی و همچنین دارای مفهوم باشد. مشتریان به شدت تغییر کرده‌اند و دنیای برندها بایستی برای برآورده کردن نیازها و آرزوهای آنان تغییر کنند و صحنه را به کسانی بسپارد که ‌این تأثیرات شگرف و منحصر به‌فرد بازار در حال ظهور را تشخیص می‌دهند. دست اندرکاران تبلیغات به خلق پیام‌های تبلیغاتی (با نسخه‌ای برای تمامی ذهنیت‌ها) در بازارهای عمومی عادت کرده‌اند، اما زمان آن فرا رسیده است که نگاه جدیدی به نحوه رسیدن این پیام‌ها به مخاطب داشته باشیم و بهترین شیوه برای کسب وفاداری مشتریان را بیاموزیم. 
میزان رضایت مشتری، موفقیت یا شکست شرکت را تعیین می‌کند بنابراین شرکتها به دنبال حفظ مشتریان و وفاداری آنها میباشند. تحقیقات نشان میدهند که هزینه جذب مشتریان جدید به دلیل هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی، بیشتر از هزینه حفظ مشتریان کنونی است. شرکتها دریافته‌اند که از دست دادن یک مشتری چیزی بیش ازدست دادن یک قلم فروش است، بلکه به معنی از دست دادن کل جریان خریدهایی است که مشتری می‌توانسته در طول زندگی یا دوره زمانی که مشتری بوده، انجام دهد (کاتلر و آرمسترانگ، 1999، 28). در این راستا تنها سازمانهایی در عرصه رقابت از موقعیت های مناسبی برخوردار خواهند بود که محور اصلی فعالیت های خود را تامین خواسته مشتریان و ارضای نیازهای آنها قرار دهند زیرا سطوح بالای رضایت موجب وفاداری بیشتر او می‌شود (لاو لاک و رایت، 1382،ص 175). دیوید ولف، کارشناس عملیاتی این حوزه از کشور پرتغال می‌گوید: “دوران بازاریابی با یک زبان به پایان رسیده است، اکنون مصرف کنندگان می‌خواهند با مشارکت در گفتگویی با شما و برندتان در فرآیند بازاریابی درگیر شوند”. این طرز تفکر می‌تواند مبنای مناسبی برای یک کمپین بازاریابی حسی باشد. تعریف بازاریابی حسی سیّال است، درست مانند متدولوژی و روش‌شناسی. زمانی در مورد آن اشاراتی می‌شد اما اکنون از آن به عنوان گوی طلائی بازاریابی یاد می‌شود. خوب است بدانیم وقتی پرسشی مانند اینکه “بازاریابی حسی را چگونه تعریف می‌کنید؟” در تالار گفتگوی بازاریابی حسی مطرح شد، بیش از 200 تعریف گوناگون از 150 کشور جهان در مورد آن ارائه گردید. در نهایت باید افزود مدیران و صاحبان کسب و کار دریافته اند که اصل اول ایجاد ارتباط است ولی آنگونه که انتظار دارند موفقیت حاصل نمی‌شود. نام تجاریشان ماندگاری ندارد و مشتریان وفادار کمی دارند. در این مقاله بعد از بررسی بازاریابی رابطه مند به بازاریابی حسی می پردازیم. که‌ این مفهوم جدید در بستر بازاریابی رابطه مند موجبات موفقیت هر چه بیشتر شرکت ها و وفاداری مشتریان را فراهم می‌آورند.

واژگان کلیدی:
بازاریابی حسی
بازاریابی رابطه مند
مدل های بازاریابی
 
فهرست مطالبچکیده مقدمه
تاریخچه و مراحل تکامل بازاریابی
مرحله اول: محصول گرایی (کالا گرایی)
مرحله دوم: بازارگرایی (فروش گرایی)
مرحله سوم: مشتری گرایی
مرحله چهارم: رفاه گرایی
زیربنای مفهومی از آمیخته بازاریابی تا بازاریابی رابطه‌مند چرخه حیات روابط
مدل بازارهای شش‌گانه
بازار مشتریان بازار مراجعان بازار داخلی
بازار جذب نیروی انسانی
بازار تأثیرگذاران بازار عرضه‌کنندگان
مدل کاربردی بازاریابی رابطه‌مند
پارادایم بازاریابی رابطه‌مند
تعاریف و مفهوم بازاریابی رابطه‌مند
اجزا و عوامل بازاریابی رابطه‌مند
آمیزه بازاریابی
تحقیقات جاری در مورد بازاریابی حسی
 تفاوتهای بین تجربه و کالا / خدمت
تفاوت بین بازاریابی حسی و بازاریابی سنتی
مدل SWIPE
مبانی نظری مختلف توجه به ابعاد مختلف ارتباطات مختلف بازاریابی نقش متفاوت مشتریان نقش آمیزه بازاریابی P بازاریابی سنتی در بازاریابی حسی محصول قیمت توزیع ترویج
عناصر اصلی استراتژی آمیزه بازاریابی حسی
تجربه قیمت چیدمان تعامل
تبلیغات دهان به دهان
بررسی موردی کمپین حسی شرکت گراگم( GERAGEM ) 
تجربه محصول شرکت گراگم( GERAGEM )
ارزش تجربه گراگم( GERAGEM )
صحنۀ چیدمان گراگم( GERAGEM )
تعامل هیجانی گراگم( GERAGEM )
تبلیغات دهان به دهان مثالهائی از بازاریابی حسی
اجرای موفق بازاریابی حسی
مزایای بازاریابی حسی
پیشینه پژوهش فهرست منابع منابع فارسی منابع لاتین

  • رابطه پیشرفت تحصیلی با فعالیتهای فوق برنامه

    رابطه پیشرفت تحصیلی با فعالیتهای فوق برنامه تکلیف مدرسه مشاهده تلویزیون پیشرفت تحصیلی فعالیت های فوق برنامه رابطه پیشرفت تحصیلی با فعالیتهای بعد از مدرسه دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته روانشناسی رابطه پیشرفت تحصیلی با فعالیتهای فوق برنامه رفتن به…

  • پاورپوینت در مورد موزه فرش

    پاورپوینت در مورد موزه فرش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت موزه فرش جهت رشته ی معماری در قالب 25 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       دراوایل دهه ی…

  • پاورپوینت ابزار های مالی مشتقه (همراه با مثالهای تشریحی)

    پاورپوینت ابزار های مالی مشتقه (همراه با مثالهای تشریحی) پاورپوینت ابزارهای مالی مشتقه تحقیق ابزار های مالی مشتقه ابزار مالی مشتقه ابزار مشتقه تعریف ابزار مشتقه خصوصيات ابزار مشتقه نقش اقتصادي ابزار مالی مشتقه معایب ابزار مالی مشتقه انواع قراردادهاي…

  • پاورپوینت معماری فولدینگ

    پاورپوینت معماری فولدینگ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری فولدینگ جهت رشته ی معماری در قالب 62 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       فولد یعنی چین و لایه…

  • حکم معامله غرری از منظر فقه امامیه و شافعیه

    حکم معامله غرری از منظر فقه امامیه و شافعیه غرر معاملات غرر در عقد بیع تاثیر غرر در معاملات غرر و معاملات غرری حکم معاملات غرری مطالعه تطبیقی غرر در معامله مطالعه تطبیقی غرر در معامله در حقوق اسلام بررسی…

  • ماهیت و طبقه بندی احساس تنهایی در روانشناسی و بررسی مفاهیم مشابه

    ماهیت و طبقه بندی احساس تنهایی در روانشناسی و بررسی مفاهیم مشابه کلمات کلیدی : پایان نامه احساس تنهایی ریشه های احساس تنهایی نظریه های احساس تنهایی پایان نامه در مورد احساس تنهایی طبقه بندی ویس از احساس تنهایی احساس…

  • تحلیل دینامیکی غیرخطی برآورد لرزه ای تعیین نقصهای سازه های CBF

    تحلیل دینامیکی غیرخطی برآورد لرزه ای تعیین نقصهای سازه های CBF پایان نامه مهاربندهای همگرا پایان نامه بادبندهای همگرا تعیین نقصهای مهاربندهای همگرا برآورد لرزه ای مهاربندهای همگرا رفتار و عملکرد مهاربندهای همگرا دانلود پایان نامه تحلیل دینامیکی غیرخطی سازه…

  • مدیریت امور پیشگیری و بررسی اصول ایمنی و بهداشت حرفه ای

    مدیریت امور پیشگیری و بررسی اصول ایمنی و بهداشت حرفه ای اصول ایمنی بهداشت حرفه ای كارخانه ایران خودرو سازمان ایمنی و بهداشت اصول ایمنی كارخانه ایران خودرو سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina…

  • پاورپوینت استانداردها و ضوابط هتل 4 ستاره

    پاورپوینت استانداردها و ضوابط هتل 4 ستاره رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استانداردها و ضوابط هتل 4 ستاره جهت رشته ی معماری در قالب 97 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پرسشنامه اهمیت نقش رضایت مشتری در بقاء سازمان در محیط رقابتی

    پرسشنامه اهمیت نقش رضایت مشتری در بقاء سازمان در محیط رقابتی پرسشنامه رضایت مشتری پرسشنامه نقش رضایت مشتری پرسشنامه اهمیت رضایت مشتری پرسشنامه بقاء سازمان در محیط رقابتی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه اهمیت نقش رضایت مشتری در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم عامل های ابری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم عامل های ابری مبانی نظری سیستم عامل های ابری دانلود مبانی نظری سیستم عامل های ابری پیشینه تحقیق سیستم عامل های ابری ادبیات نظری سیستم عامل های ابری فصل دوم پایان نامه سیستم عامل…

  • دانلود پاورپوینت بازاریابی و فروش در شرایط بحران

    دانلود پاورپوینت بازاریابی و فروش در شرایط بحران پاورپوینت اصول بازاریابی پاورپوینت استراتژی بازاریابی پاورپوینت بازاریابی و تبلیغات پاورپوینت بازاریابی و فروش پاورپوینت استراتژی های بازاریابی و فروش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بازاریابی و فروش در شرایط بحران…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر نوجویی مصرف کننده بر ریسک ادراک شده و استفاده از بانکداری اینترنتی

    پرسشنامه بررسی تاثیر نوجویی مصرف کننده بر ریسک ادراک شده و استفاده از بانکداری اینترنتی پرسشنامه نوجویی در مصرف كنندگان دانلود پرسشنامه نوجویی در مصرف كنندگان پرسشنامه نوجویی در مصرف كننده پرسشنامه استاندارد نوجویی در مصرف كننده پرسشنامه استفاده از…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی مبانی نظری یادگیری الکترونیکی دانلود مبانی نظری یادگیری الکترونیکی پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ادبیات نظری یادگیری الکترونیکی فصل دوم پایان نامه یادگیری الکترونیکی مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ادبیات و مبانی…

  • بررسی سامانه خرید و انبارداری در یک سازمان تولیدی

    بررسی سامانه خرید و انبارداری در یک سازمان تولیدی دانلود پروژه انبار سازمان تولیدی دانلود پایان نامه سیستم خرید و انبارداری بررسی سامانه خرید و انبارداری در یک سازمان تولیدی سیستم خرید مجتمع صنعتی سیستم انبارداری مجتمع صنعتی بررسی سیستم…

  • پاورپوینت پروژه بررسی و ارزیابی معماری های دروازه‌ی سرویس پیام چندرسانه‌ ای

    پاورپوینت پروژه بررسی و ارزیابی معماری های دروازه‌ی سرویس پیام چندرسانه‌ ای رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پروژه بررسی و ارزیابی معماری های دروازه‌ی سرویس پیام چندرسانه‌ ای جهت رشته پایان نامه و مقالات در قالب 21 اسلايد و…

  • پاورپوینت آموزش تقسیم 5 بر 4 ریاضی پنجم ابتدایی

    پاورپوینت آموزش تقسیم 5 بر 4 ریاضی پنجم ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تقسیم 5 بر 4 ریاضی پنجم ابتدایی در قالب 15 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و بررسی آنها از دیدگاه پینتریچ و دی گروت

    راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و بررسی آنها از دیدگاه پینتریچ و دی گروت انواع خودتنظیمی مدل های خودتنظیمی نظریه های خودتنظیمی مدلهای یادگیری خودتنظیمی نظریه های یادگیری خودتنظیمی مقایسه مدلهای یادگیری خودتنظیمی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی چیست مهارتهای اساسی یادگیری خودتنظیمی پایان…

  • پروپوزال ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

    پروپوزال ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در شرکتها پروپوزال ارزش ویژه برند در شرکتها تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پروپوزال تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش ویژه…

  • پاورپوينت فایروال یا دیوارهای آتشین در شبکه

    پاورپوينت فایروال یا دیوارهای آتشین در شبکه پاورپوینت فایروال دانلود پاورپوینت فایروال دانلود رایگان پاورپوینت فایروال پاورپوینت در مورد فایروال دانلود پاورپوينت دیوارهای آتشین رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت دیوارهای آتشین جهت رشته نرم افزار در قالب 22 اسلايد…

  • دانلود پروتکل درمانی و پکیج آموزشی جرات ورزی

    دانلود پروتکل درمانی و پکیج آموزشی جرات ورزی کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج درمان ابراز وجود پروتکل درمانی ابراز وجود دانلود پروتکل درمانی ابراز وجود خرید پروتکل درمانی ابراز وجود پروتکل درمانی کاهش اضطراب ،پرخاشگری…

  • پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر

    پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر پاورپوینت اسوالد اشپنگلر پاورپوینت اشپنگلر پاورپوینت زندگی نامه اسوالد اشپنگلر پاورپوینت درمورد بیوگرافی اسوالد اشپنگلر دانلود پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر جهت رشته فلسفه و منطق در قالب…

  • تحلیل صور خیال در شاهنامه فردوسی و بررسی ترکیبها و تصاویر در آن

    تحلیل صور خیال در شاهنامه فردوسی و بررسی ترکیبها و تصاویر در آن عناصر خیال در شاهنامه شناخت تصاویر و تركیبها در شاهنامه شناخت شیوه های تصویر سازی در شاهنامه تنوع مجاز در شاهنامه استعاره در شاهنامه تشبیه در شاهنامه…

  • پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدل نرمال: مدل رگرسيون خطي نرمال كلاسيك

    پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدل نرمال: مدل رگرسيون خطي نرمال كلاسيك کلمات کلیدی : پاورپوینت مدل نرمال: مدل رگرسيون خطي نرمال كلاسيك پاورپوینت فصل چهارم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل چهارم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی 39 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی 39 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب ریاضی مبانی نظری اضطراب ریاضی پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی پیشینه داخلی اضطراب ریاضی پیشینه خارجی اضطراب ریاضی پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت آفات و بیماریهای گندم و کلزا

    پاورپوینت آفات و بیماریهای گندم و کلزا پاورپوینت آفات و بیماریهای گندم و کلزا دانلود رایگان پاورپوینت آفات و بیماریهای گندم و کلزا آفات و بیماریهای گندم و کلزا تحقیق آفات و بیماریهای گندم و کلزا بررسی آفات و بیماریهای…

  • آموزش برنامه نویسی اندرورید استودیو

    آموزش برنامه نویسی اندرورید استودیو کلمات کلیدی : اندروید، اندروید استودیو، آموزش اندروید استودیو، آموزش اندروید، یادگیری اندروید، یادگیری اندروید استودیو رفتن به سایت اصلی در این تحقیق ابتدا به معرفی اندروید استودیو و نصب کامل این برنامه و پیش…

  • قدرت بر اجرای تعهد به عنوان شرط صحت عقد

    قدرت بر اجرای تعهد به عنوان شرط صحت عقد صحت عقد اجرای تعهد شرایط صحت عقد قدرت بر اجرای تعهد ماهیت حقوقی اجرای تعهد قدرت بر اجرای تعهد به عنوان شرط صحت عقد شرط قدرت و علم به قدرت بر…

  • دانلود پاورپوینت انار

    دانلود پاورپوینت انار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انار جهت رشته مدیریت در 18 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       اَنار، نار یا انار خوراکی (نام علمی: Punica granatum)…

  • دانلود تحقیق در مورد رضایت شغلی و مراحل فرسودگی شغلی  docx

    دانلود تحقیق در مورد رضایت شغلی و مراحل فرسودگی شغلی  docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی رضایت شغلی و مراحل فرسودگی شغلی با فرمت docx در قالب 23 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • دانلود پاورپوینت سيستم آبياری سنتر پيوت

    دانلود پاورپوینت سيستم آبياری سنتر پيوت پاورپوینت سيستم آبياری سنتر پيوت پاورپوینت سيستم سنتر پيوت پاورپوینت آبياری سنتر پيوت پاورپوینت سيستم آبياری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سيستم آبياری سنتر پيوت جهت رشته کشاورزی در قالب 14 اسلاید و…

  • پاورپوینت آشنایی با انواع سنسورهای صنعتی

    پاورپوینت آشنایی با انواع سنسورهای صنعتی پاورپوینت انواع سنسورهای صنعتی پاورپوینت آموزش سنسورهای صنعتی پاورپوینت کتاب سنسورهای صنعتی پاورپوینت سنسورهای برق صنعتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با انواع سنسورهای صنعتی جهت رشته صنایع در قالب 44 اسلاید و…

  • پرسشنامه بررسی تاثیرات تبلیغات بازرگانی بانک صادرات ایران بر افتتاح حساب های قرض الحسنه و جذب مشتریان در آن بانک

    پرسشنامه بررسی تاثیرات تبلیغات بازرگانی بانک صادرات ایران بر افتتاح حساب های قرض الحسنه و جذب مشتریان در آن بانک پرسشنامه تبلیغات بازرگانی پرسشنامه تبلیغات بازرگانی بانک پرسشنامه تبلیغات بازرگانی بانک صادرات ایران پرسشنامه جذب مشتریان در بانک پرسشنامه تبلیغات…

  • پاورپوینت مسائل جاری در حسابداری تالیف دکتر حسین کرباسی یزدی

    پاورپوینت مسائل جاری در حسابداری تالیف دکتر حسین کرباسی یزدی پاورپوینت مسائل جاری در حسابداری تالیف دکتر حسین کرباسی یزدی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مسائل جاری در حسابداری تالیف دکتر حسین کرباسی یزدی 206 اسلاید مناسب اساتید و ارائه دانشجو

  • پاورپوینت مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی

    پاورپوینت مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی جهت رشته ی معماری در قالب 79 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …