مبانی نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش

مبانی نظری مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه تحقیق مدیریت دانش
ادبیات نظری مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش
مبانی نظری استقرار مدیریت دانش
مبانی نظری پیاده سازی مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش

 

 

 

 

مقدمه

مدیریت دانش، مفهومی پیچیده و گسترده است و به‌همین دلیل صاحب‌نظران مختلف از زوایای گوناگون به آن نگریسته‌اند.

پیچیدگی مفهوم دانش و هم‌چنین وجود رویكردهای مختلف در مورد مدیریت دانش باعث شده است تا نگرش واحدی درخصوص مدیریت دانش شكل نگیرد. سوكنانان می‌گوید برخی تعاریف از مدیریت دانش به‌گونه‌ای است كه آن را حتی تا سطح مدیریت داده‌ها تنزل داده است (Sooknanan, 1998: 25).

مالهوترا تعریف خود را از مدیریت دانش را این‌گونه ارائه می‌دهد: مدیریت دانش، فرآیندی است كه به‌واسطة آن سازمان‌ها در زمینه یادگیری (درونی كردن دانش) كدگذاری دانش (بیرونی كردن دانش) و توزیع و انتقال دانش، مهارت‌هایی را كسب می‌كنند (همان مأخذ، 20).

هاینس (2001) مدیریت دانش را فرایندی می داند كه مبتنی بر چهار ركن است.

1.      محتوا: كه به نوع دانش (آشكار یا نهفته بودن) مربوط می‌شود،

2.      مهارت: دستیابی به مهارت‌هایی جهت استخراج دانش

3.      فرهنگ: فرهنگ سازمان‌ها باید مشوق توزیع دانش و اطلاعات باشد.

4.      سازماندهی: سازماندهی دانش‌های موجود (Haines, 2001: 12)

كارل ویگ (2002) معتقد است كه مدیریت دانش یعنی ایجاد فرایندهای لازم برای شناسایی و جذب داده، اطلاعات و دانش‌های مورد نیاز سازمان از محیط درونی و بیرونی و انتقال آن‌ها به تصمیم‌ها و اقدامات سازمان و افراد (Wiig, 2002: 6).

فرایندی است كه سازمان‌ها از آن طریق اطلاعات جمع‌آوری شده خود را به‌كار می‌گیرند (Bellanet, 2001: 5)

عبارت است از ایجاد فرایندهای لازم برای شناسایی و جذب داده، اطلاعات و دانش مورد نیاز سازمان از محیط درونی و بیرونی سازمان و انتقال آن‌ها به‌درون تصمیم‌ها و عملیات سازمان (Wiig 2002: 6)

در سال‌های اخیر، سازمان‌ها و شركت‌های مختلف، پیوستن به روند دانش را آغاز كرده‌اند و مفاهیم جدیدی چون كاردانشی ، دانش‌كار ، مدیریت دانش ، و سازمان‌های دانشی ، خبر از شدت یافتن این روند می‌دهند. پیتر دراكر، با به‌كار‌گیری این واژگان خبر از ایجاد نوع جدیدی از سازمان‌ها می‌دهد كه در آن‌ها به جای قدرت بازو قدرت ذهن حاكمیت دارد. براساس این نظریه در آینده جوامعی می‌توانند انتظار توسعه و پیشرفت داشته باشند كه از دانش بیشتری برخوردار باشند. به این ترتیب برخورداری از منابع طبیعی نمی‌تواند به اندازه دانش مهم باشد. سازمان دانشی به توانمندی‌هایی دست می‌یابد كه قادر است از نیروی اندك قدرتی عظیم بسازد (الوانی، 1380 283). 

 

این‌گونه سازمان‌ها با چالش‌های نوینی روبرو هستند. امروزه شرایط و فضای رقابتی سازمان‌ها بیش از پیش پیچیده و متغیر شده است. این فضا به‌سرعت در حال تغییر است به‌گونه‌ای كه برای بیشتر سازمان‌ها این سرعت به مراتب بیش از سرعت پاسخگویی و توان تطبیق آن‌هاست. تغییرات مستمر دانش نیز وضعیت عدم تعادل جدیدی برای سازمان‌ها به‌وجود آورده است. جریان بی‌پایان دانش، بازارها را در حالت تغییر مداوم قرار داده كه این امر سازمان‌ها را ملزم به تغییرات مستمر می‌كند (مشبكی و زارعی، 1382،  92).

 

مهمترین نقشی كه می‌توان به مدیریت دانش نسبت داد این است كه آن را به‌عنوان یك متدولوژی تغییر در نظر بگیرند. مدیریت دانش از یك طرف با جذب دانش‌های جدید به درون سیستم و از طرفی دیگر با اداره مؤثر آن دانش‌ها می‌تواند مهم‌ترین عامل تغییر یك سازمان باشد .(Hales, 2001) دانـش به‌واسـطه نزدیكی به تصمیم‌ها و اقدامات سازمانی به مراتب بیش از داده‌ها و اطلاعات می‌تواند باعث بهبود عملكرد شده و در نتیجه كیفیت خدمات سازمان‌ها را بطور عام و سازمان‌های دولتی را به طور خاص بهبود بخشد (Hales & Kalucy, 2002:2).

 

 

 

2-2-2) تعاریف مفهـوم داده، اطلاعات، دانش

2-2-2-1)  مفهـوم داده: داده‌ها اولین سطح مدیریت دانش را تشكیل می‌دهند و عبارت‌اند از ارقام، اعداد، نمودارها و نظایر این‌ها كه به خودی خود تولید معنی نمی‌كنند (Barney, 1991: 100).

در واقع می‌توان گفت كه داده‌ها، رشته واقعیت‌های عینی و مجرد در مورد رویدادها هستند. به‌عنوان مثال، زمانی كه فردی به یك سازمان مراجعه و در ازای پرداخت مبالغی پول، خدمات یا كالاهایی را دریافت می‌كند، معامله‌ای اتفاق افتاده كه می‌توان آن را به‌عنوان «داده» توصیف نمود. چنین واقعیت‌هایی هرگز روشن نمی‌كنند كه آیا این سازمان به خوبی اداره می‌شود یا خیر، زیرا این داده‌ها به تنهایی معنی‌دار و هدفدار نیستند.

 

سازمان‌های نوین، معمولاً داده‌ها را در یك سیستم فناوری ذخیره می‌كنند. این داده‌ها توسط واحدهایی نظیر واحد مالی، حسابداری و بازاریابی به سیستم تزریق می‌شوند. پاسخگویی به نیاز مدیریت و دیگر بخش‌های سازمان به داده ها تاكنون برعهدة واحدهای مركزی اطلاعات سازمان بوده است، سازمان‌ها و شركت‌های مختلف، مدیریت داده‌ها را از نظر كمی برحسب ظرفیت، سرعت و هزینه ارزیابی می‌كنند، چه هزینه‌هایی برای بازخوانی یك واحد داده به مصرف می‌رسد؟ با چه سرعتی می‌توانیم داده را به سیستم منتقل كنیم؟ گنجایش سیستم چقدر است؟ وقتی نیاز به داده‌ها داریم آیا به موقع در اختیارمان قرار می‌گیرند؟ آیا نیازهای ما را تأمین می‌كنند؟

 

همه سازمان‌ها به انواع داده‌ها احتیاج دارند. نگهداری سوابق و بایگانی، نقطة كانونی فرهنگ داده به شمار می‌رود و مدیریت مؤثر داده‌ها در موفقیت آن‌ها نقش بسزایی دارد.

بعضی از سازمان‌ها به اشتباه فكر می‌كنند داده‌های بیشتر نسبت به داده‌‌های كمتر از حالت مطلوبتری برخوردارند و با استفاده از آن‌ها می‌‌توانند تصمیمات بهتری را اتخاذ كنند. این وضعیت به دو دلیل نادرست است: اول اینكه داده‌های زیاد، كار تشخیص داده‌های لازم و درك آن‌ها را دشوار می‌كند. دلیل اساسی‌تر اینكه داده‌های فاقد معنی قابل استفاده‌اند. یعنی تنها بخشی از واقعیت را نشان داده و از هر نوع قضاوت، تفسیر و مبنای قابل اتكا برای اقدام مناسب، تهی هستند. داده‌ها را می‌توان مواد خام عناصر مورد نیاز برای تصمیم‌گیری به شمار آورد، چرا كه نمی‌توانند عمل لازم را تجویز كنند. داده‌ها نشانگر ربط، بی‌ربطی و اهمیت خود نیستند، اما به‌هرحال برای سازمان‌ها و مخصوصاً سازمان‌های بزرگ اهمیت زیادی دارند. 

 

2-2-2-2) مفهـوم اطلاعات: دومین سطح مدیریت دانش را اطلاعات تشكیل می‌دهد. این سطح، داده‌های كمی خلاصه شده را در بر می‌گیرد كه گروه بندی، ذخیره، پالایش و سازماندهی شده‌اند تا بتوانند معنی‌دار شوند. این داده‌ها هم دانش را نشان نمی‌دهند. آن‌ها نشانگر آغاز مدیریت اطلاعات هستند، اطلاعاتی كه مدیر می‌تواند به‌كارگیرد تا كاری بیش از پردازش مراودة فردی انجام دهد. اطلاعات غالباً تشكیل اعداد و ارقام، كلمات و گزاره‌های انباشته شده را به خود گرفته و معنایی را ارائه می‌كند كه بزرگتر از آن چیزی است كه از داده‌های خام مكشوف می‌گردد. ولی نظریه‌پردازان و دست‌اندركاران دانش همگی بر این باورند كه این اطلاعات است و نه دانش (رادینگ، 1383، 39).

2-2-2-3)  مفهـوم دانش: پیچیدگی مفهوم دانش باعث شده است كه دیدگاه‌های مختلفی در خصوص آن شكل بگیرد. رادینگ معقتد است كه برای برخی، دانش سازمانی فرزانگی است كه نتیجه یادگیری و تجربه است. برای برخی دیگر دانش سازمانی فقط یادگیری، یا فقط تجربه است، برای برخی دیگر دانش سازمانی، اطلاعات یا داده می‌باشد.

 

دانش، فراتر از داده‌ها و اطلاعات است. تراگل ، دانش را اینگونه تعریف نموده است:

دانش ═ اطلاعات در زمینه +  درك مسئله

 

اكثر مردم، به‌طور شهودی فكر می‌كنند كه دانش، وسیع‌تر، عمیق‌تر و غنی‌تر از داده‌ها و اطلاعات است. مردم معمولاً هنگام گفت و گو دربارة صاحبان  دانش، تصویر كسانی را كه ارائه می‌دهند كه در زمینه‌ای خاص دارای اطلاعاتی زیاد، عمیق و قابل اعتماد بوده و اشخاصی هوشمند و تحصیل كرده‌اند. مردم لفظ دانشمند یا دانشور را برای یادداشت، كتاب راهنما و یا پایگاه‌های اطلاعاتی به كار نمی‌برند حتی اگر این موارد به‌وسیله افراد صاحب دانش تدوین شده باشند (داونپورت و پروساك، 1379، 28). داونپورت و پروساك در مقاله ای با عنوان «اصول مدیریت دانش» دانش را این‌گونه تعریف كرده‌اند:

 

دانش عبارت است از اعتقاد و باوری كه منجر به افزایش توان بالقوة پدیده‌ها برای اقدامات و تصمیمات اثربخش می‌شود. در این تعریف چند نكته اساسی نهفته است: اول اینكه دانش الزاماً موجب اثربخش شدن اقدامات و تصمیمات نمی‌شود، و این اثربخشی تابع عوامل مختلفی است. دوم اینكه، در این تعریف، پدیده ممكن است فرد، گروه یا سازمان و حتی جامعه باشد. سوم اینكه، دانش در درون افراد نهفته است و لذا از اطلاعات و داده متمایز می‌گردد. مطابق این تعریف، دانش به اطلاعاتی گفته می‌شود كه از طریق فرایندهایی مثل ژرف اندیشی و تبادل نظر و یادگیری در ذهن افراد و یا گروه‌ها پردازش شده است لذا با اطلاعات مادة خام ایجاد دانش است كه ممكن است در كتاب‌ها، گزارشات، فایل‌‌های كامپیوتری و … جای گرفته باشد (Alavi, 2000:115).

 

 

 

 

 

فهرست                                                                                                                   

فصل دوم: ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش

2-2 مدیریت دانش

2-2-1 مقدمه 42

2-2-2 تعاریف مفهوم داده، اطلاعات، دانش 43

2-2-2-1 مفهوم داده 43

2-2-2-2 مفهوم اطلاعات 44

2-2-2-3 مفهوم دانش 44

2-2-3 طبقه‌بندی انواع دانش 45

2-2-3-1 دانش از نظر نوناكا 46

2-2-3-2 دانش از نظر جورنا 46

2-2-3-3 دانش از نظر ماشلوپ 47

2-2-3-4 دانش از نظر لیدنر 48

2-2-4 عناصر و ویژگی‌های دانش 48

2-2-4-1 عناصر دانش 49

2-2-4-2 ویژگی‌های دانش 50

2-2-5 دانش آفرینی در سازمان 53

2-2-6 تعریف مفهومی مدیریت دانش 56

2-2-7 منشأ و چگونگی شكل‌گیری مدیریت دانش 57

2-2-8 اصول مدیریت دانش 61

2-2-9 اهداف مدیریت دانش 63

2-2-10 تئوری‌های مدیریت دانش 64

2-2-10-1 تئوری‌های مدیریت دانش جامع 64

2-2-10-2 تئوری‌های مدیریت دانش تیمی 66

2-2-10-3 تئوری‌های مدیریت دانش جامعه‌گرا 67

2-2-11 مؤلفه‌های مدیریت دانش 68

2-2-12 مدل‌های مدیریت دانش 69

2-2-12-1مدل بویست 71

2-2-12-2 مدل شش بعدی 72

2-2-12-3 مدل نوناكا 73

2-2-12-4 مدل رن جانسون 76

2-2-14-5 مدل استیوهالس 77

2-2-13 موانع مدیریت دانش 79

2-2-14 تحقیقات انجام شده در ارتباط با مدیریت دانش 82

2-2-14-1 پژوهش گلد 82

2-2-14-2 پژوهش موهرمان 83

2-2-14-3 پژوهش ریگانز و مك اویلی 84

منابع

 

 

 

 

  • دانلود پاورپوینت آشنایی با بیهوشی در جراحی مغز و اعصاب

    دانلود پاورپوینت آشنایی با بیهوشی در جراحی مغز و اعصاب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با بیهوشی در جراحی مغز و اعصاب جهت رشته پیراپزشکی در قالب 30 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهسازی نیروی انسانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهسازی نیروی انسانی مبانی نظری بهسازی نیروی انسانی دانلود مبانی نظری بهسازی نیروی انسانی دانلود پیشینه تحقیق بهسازی نیروی انسانی پیشینه تحقیق بهسازی نیروی انسانی ادبیات نظری بهسازی نیروی انسانی فصل دوم پایان نامه بهسازی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی اطلاعاتی 33 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی اطلاعاتی 33 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عملکرد پیشینه تحقیق عملکرد مبانی نظری کارایی اطلاعاتی پیشینه تحقیق کارایی اطلاعاتی مبانی نظری عملکرد و کارایی اطلاعاتی پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی اطلاعاتی…

  • پاورپوینت مديريت مواد خطرناك شيميايي و بيولوژيكي

    پاورپوینت مديريت مواد خطرناك شيميايي و بيولوژيكي پاورپوینت مديريت مواد خطرناك شيميايي و بيولوژيكي مديريت مواد خطرناك شيميايي و بيولوژيكي تعاريف مربوط به مواد خطرناك شناسایی و طبقه بندي مواد خطرناك مخاطرات بهداشتي و زيست محيطي مواد خطرناك منابع توليد…

  • مبانی نظری ارزیابی رابطه رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتریان

    مبانی نظری ارزیابی رابطه رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتریان رضایت مشتری رضایت شغلی کارکنان عوامل موثر بر رضایت مشتری عوامل موثر بر رضایت شغلی رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان مبانی نظری…

  • بررسی حجاب از نگاه عالمان دینی و نظام حقوقی ایران

    بررسی حجاب از نگاه عالمان دینی و نظام حقوقی ایران حجاب در حقوق ایران حجاب از دیدگاه عالمان دینی حجاب از در نظام حقوقی ایران بررسی فقهی حجاب نظر فقها درباره حجاب ارکان جرم بی حجابی مجازات بی حجابی دانلود…

  • تبیین و تفسیر معرفت شناسی و نظریات صدرا در باب معرفت شناسی

    تبیین و تفسیر معرفت شناسی و نظریات صدرا در باب معرفت شناسی تبیین و تفسیر معرفت شناسی پایان نامه معرفت شناسی نظریات صدرا در باب معرفت شناسی مطلق معرفت شناسی از دیدگاه ملاصدرا معرفت شناسی در جهان غرب اهمیت معرفت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بی تفاوتی مبانی نظری بی تفاوتی پیشینه تحقیق بی تفاوتی پیشینه داخلی بی تفاوتی پیشینه خارجی بی تفاوتی پیشینه پژوهش بی تفاوتی پیشینه نظری بی تفاوتی ادبیات…

  • داده کاوی،مدل سازی داده ها و مراحل فرایند کشف دانش از پایگاه داده ها

    داده کاوی،مدل سازی داده ها و مراحل فرایند کشف دانش از پایگاه داده ها داده کاوی اکتشاف دانش مدل سازی داده ها فرایند کشف دانش از پایگاه داده ها داده کاوی،مدل سازی داده ها و مراحل فرایند کشف دانش از…

  • پاورپوینت دوام بتن و عمده دلایل کم دوامی بتن وخرابی های ایجاد شده

    پاورپوینت دوام بتن و عمده دلایل کم دوامی بتن وخرابی های ایجاد شده پاورپوینت عوامل موثر بر دوام بتن پاورپوینت آزمایش های دوام بتن پاورپوینت خرابی و دوام بتن پاورپوینت آزمایش جذب آب مویینه بتن پاورپوینت آزمایش های مربوط به…

  • پاورپوینت احکام نجاسات

    پاورپوینت احکام نجاسات پاورپوینت انواع نجاسات پاورپوینت درباره احکام نجاست ها دانلود پاورپوینت احکام نجاسات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت احکام نجاسات جهت رشته ی معارف در قالب 36  اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع…

  • مقاله مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L

    مقاله مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L عمق آبشستگی آبشستگی موضعی آبشکن های L شکل فاصله بین آبشکن ها حفاظت دیواره خارجی رودخانه ها مقاله آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل مقاله آبشستگی در آبشکن…

  • پاورپوینت بررسی عوامل ایجاد بد حجابی

    پاورپوینت بررسی عوامل ایجاد بد حجابی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی عوامل ایجاد بد حجابی جهت رشته معارف اسلامی در قالب 39 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش    …

  • بررسی پیشینه و گیاهشناسی پنبه و فرآیندهای لازم برای رسیدن به محصول استاندارد آن

    بررسی پیشینه و گیاهشناسی پنبه و فرآیندهای لازم برای رسیدن به محصول استاندارد آن گیاهشناسی پنبه سابقه کشت پنبه در ایران فرآیندهای لازم پنبه برای رسیدن به محصول استاندارد دانلود پایان نامه پنبه بررسی پیشینه و گیاهشناسی پنبه و فرآیندهای…

  • پاورپوينت طراحی سیستم خريد اینترنتی

    پاورپوينت طراحی سیستم خريد اینترنتی پاورپوینت خرید اینترنتی پاورپوینت خرید و فروش اینترنتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت طراحی سیستم خريد اینترنتی جهت رشته فروشگاهی در قالب 20 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری نوجوانان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری نوجوانان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه پرخاشگری نوجوانان مبانی نظری پرخاشگری نوجوانان پیشینه تحقیق پرخاشگری نوجوانان پیشینه داخلی پرخاشگری نوجوانان پیشینه خارجی پرخاشگری نوجوانان پیشینه پژوهش پرخاشگری نوجوانان چارچوب نظری پرخاشگری نوجوانان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های فراتحلیل

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های فراتحلیل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدل های فراتحلیل مبانی نظری مدل های فراتحلیل پیشینه تحقیق مدل های فراتحلیل پیشینه داخلی مدل های فراتحلیل پیشینه خارجی مدل های فراتحلیل پیشینه پژوهش…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

    پرسشنامه ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمانی دانلود پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه ارزیابی و تحلیل مدیریت عملکرد سازمان ها پرسشنامه ارزیابی اثربخشی سیستم مدیریت عملکرد در سازمان پرسشنامه…

  •  بررسی نقش دیپلماسی رسانه ای در سیاست خارجی

     بررسی نقش دیپلماسی رسانه ای در سیاست خارجی کلمات کلیدی : تاثیر دیپلماسی عمومی ابزار دیپلماسی عمومی تاثیر رسانه بر سیاست پایان نامه بحران سوریه پایان نامه در مورد سوریه عوامل موثر در تحولات سوریه نقش رسانه ها در تحولات سوريه…

  • پاورپوینت آشنایی با الگوی شرکت تویوتا برای ساماندهی محیط کار

    پاورپوینت آشنایی با الگوی شرکت تویوتا برای ساماندهی محیط کار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با الگوی شرکت تویوتا برای ساماندهی محیط کار جهت رشته گوناگون در قالب 12 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و…

  • نحوه حقوق و دستمزد بیمارستان لقمان حکیم

    نحوه حقوق و دستمزد بیمارستان لقمان حکیم حسابرسی حقوق و دستمزد طبقه بندی هزینه ها دانلود نحوه حقوق و دستمزد بیمارستان لقمان حکیم هزینه های پرسنلی هزینه های اداری هزینه های سرمایه های پرداخت های انتقالی همکاری در فروش فایل…

  • پاورپوینت آشنایی با افسردگی پس از زایمان

    پاورپوینت آشنایی با افسردگی پس از زایمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با افسردگی پس از زایمان جهت رشته مدیریت در قالب 17 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت کتاب و درس اصول بهداشت و کمکهای اولیه

    پاورپوینت کتاب و درس اصول بهداشت و کمکهای اولیه پاورپوینت اصول بهداشت و کمکهای اولیه ppt پاورپوینت جزوه اصول بهداشت و کمکهای اولیه پاورپوینت اصول بهداشت و کمکهای اولیه pdf پاورپوینت کتاب اصول بهداشت و کمکهای اولیه رفتن به سايت…

  • پاورپوینت بخش اول کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی با موضوع مفاهیم و تعاریف مدیریت دولتی

    پاورپوینت بخش اول کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی با موضوع مفاهیم و تعاریف مدیریت دولتی دانلود پاورپوینت بخش اول کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی با موضوع مفاهیم و تعاریف مدیریت دولتی مفاهیم و تعاریف مدیریت دولتی…

  • نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم

    نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران تاثیر شبکه…

  • دانلود تحقیق درباره باورهای غیر منطقی word

    دانلود تحقیق درباره باورهای غیر منطقی word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی باورهای غیر منطقی با فرمت docx در قالب 26 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد      …

  • مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر فساد اداری از نگاه کارکنان سازمان

    مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر فساد اداری از نگاه کارکنان سازمان مولفه های فساد اداری آسیب شناسی فساد اداری در ایران عوامل موثر بر فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد اداری فساد اداری سازمانهای دولتی فساد اداری در…

  • پاورپوینت سیستم های هزینه یابی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت و کاربرد آن در بخش بازرگانی و خدماتی

    پاورپوینت سیستم های هزینه یابی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت و کاربرد آن در بخش بازرگانی و خدماتی کلمات کلیدی : پاورپوینت سیستم های هزینه یابی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت و کاربرد آن در بخش بازرگانی و…

  • تاثیر شش سیگما در افزایش بهره وری

    تاثیر شش سیگما در افزایش بهره وری شش سیگما روش DMAIC چرخه DMADV بهبود اثربخشی سازمانی افزایش بهره وری با شش سیگما دانلود پاورپوینت رشته مدیریت تاثیر شش سیگما در افزایش بهره وری دانلود پاورپوینت مدیریت خرید پاورپوینت مدیریت سیستم…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداری بخش عمومی شماره 4( درآمدهای حاصل از عملیات مبادله ای)

    پاورپوینت استاندارد حسابداری بخش عمومی شماره 4( درآمدهای حاصل از عملیات مبادله ای) پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره‌ 4 پاورپوینت درآمدهای حاصل از عملیات مبادله ای تحقیق درآمدهای حاصل از عملیات مبادله ای مقاله درآمدهای حاصل از عملیات مبادله ای پاورپوینت…

  • پاورپوینت آشنایی با گیاهان

    پاورپوینت آشنایی با گیاهان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با گیاهان جهت رشته زیست شناسی در قالب 25 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش       گياهان مانند جانوران…

  • مدل های سبب شناسی اختلال اضطراب اجتماعی

    مدل های سبب شناسی اختلال اضطراب اجتماعی اختلال اضطراب اجتماعی شیوع اختلال اضطراب اجتماعی ملاک های تشخیصی اختلال اضطراب اجتماعی دوره یا سن شروع اختلال اضطراب اجتماعی نشانگان روانشناختی اختلال اضطراب اجتماعی اختلال اضطراب اجتماعی در نوجوانان دیدگاه های نظری…

  • شناسایی و رتبه بندی علل تاثیرگذار بر ترک شغل کارکنان

    شناسایی و رتبه بندی علل تاثیرگذار بر ترک شغل کارکنان ترک خدمت کارکنان ترک خدمت کارکنان دولت علل ترک خدمت کارکنان تعریف ترک خدمت کارکنان رضایت شغلی و ترک خدمت بین کارکنان عوامل موثر بر ترک خدمت کارکنان آسیب شناسی…

  • پاورپوینت آشنايي با هزینه يابی کیفیت

    پاورپوینت آشنايي با هزینه يابی کیفیت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنايي با هزینه يابی کیفیت جهت رشته کسب و کار و پول در قالب 24 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت…

  • پاورپوینت آزمون ریون

    پاورپوینت آزمون ریون پاورپوینت درباره آزمون ریون پاورپوینت آزمون های ریون پاورپوینت رویکرد آزمون ریون پاورپوینت تست ریون پاورپوینت آزمون ریون چیست پاورپوینت آزمون ریون برای کودکان پاورپوینت آزمون ریون بزرگسالان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آزمون ریون جهت…