پروپوزال ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش

پروپوزال ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش

پروپوزال فرهنگ سازمانی
پروپوزال مدیریت ‌دانش
پیاده سازی مدیریت دانش در ارتش
پروپوزال رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت ‌دانش
پیاده سازی مدیریت دانش در نیروهای مسلح
پروپوزال رابطه فرهنگ سازمانی و پیاده سازی مدیریت ‌دانش
چالش ها و موانع پیاده سازی مدیریت دانش در نیروهای مسلح
مولفه‌های فرهنگ سازمانی بر مبنای مدل رابینز

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی

ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش

 

 

 

 

 

 

چكیده

این تحقیق با هدف بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی موجود نداجا بر به‌كارگیری نظام مدیریت ‌دانش توسط کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) صورت پذیرفته است. روش انجام این تحقیق توصیفی- همبستگی و از شاخه تحقیقات میدانی می‌باشد. از لحاظ ماهیت و وسعت کاربرد یک تحقیق کابردی و از لحاظ زمانی یک تحقیق مقطعی به‌حساب می‌آید. ابزار اندازه‌گیری در این تحقیق پرسش‌نامه بوده که از پرسش‌نامه‌های رابینز و ویلیامسون  استفاده شده که با استفاده از نرم‌افزار آماری Spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. پس از جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل نتایج با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی 10 فرضیه به بوته آزمایش نهاده شد. نتایج نشان می‌دهد که بین مؤلفه‌های حمایت‌مدیران، هویت‌سازمانی، سبك‌رهبری، سیستم‌كنترل، یكپارچگی و الگوهای‌ارتباطی موجود در نداجا با به‌كارگیری مدیریت دانش رابطه وجود دارد. هم‌چنین 4فرضیه خلاقیت فردی، سازش با پدیده تعارض، سیستم پاداش و خطرپذیری با مدیریت دانش ارتباط معناداری را مشاهده ننموده‌اند.

 

 

 

 

واژه های کلیدی:

رابینز

مدیریت دانش

فرهنگ سازمانی

نیروی دریایی ارتش ج. ا. ا

 

 

 

مقدمه

در سال‌های اخیر، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، پیوستن به‌روند دانش را آغاز کرده‌اند كه مفاهیم جدیدی چون کاردانشی ، دانش‌کار ، مدیریت دانش  و سازمان‌های‌ دانشی  ، خبر از‌ شدت یافتن این روند می‌دهد. پیتردراکر  ، با به‌کارگیری این واژگان خبر از ایجاد نوع جدیدی از سازمان‌ها می‌دهد که در آن‌ها به جای قدرت بازو، قدرت ذهن حاکمیت دارد. براساس این نظریه درآینده جوامعی می‌توانند انتظار توسعه و پیشرفت داشته باشند که از دانش بیشتری برخوارد باشند. به‌ این ترتیب برخورداری از منابع طبیعی نمی‌تواند به اندازه دانش مهم باشد. سازمان‌ دانشی به توانمندی‌هایی دست می‌یابد که قادر است از نیروی‌ اندک، قدرتی عظیم بسازد (الوانی، 1385، 283). 

 

هدف از فعالیت‌های دانش در سازمان، اطمینان از رشد و‌تداوم فعالیت‌ها در جهت حفظ دانش حیاتی در تمامی سطوح، به‌كارگیری دانش موجود در تمامی چرخه‌ها، تركیب ‌دانش در جهت هم‌افزایی، كسب مداوم دانش مربوطه، توسعه دانش جدید از طریق یادگیری مداوم كه به‌وسیله تجارب درونی و دانش بیرونی ایجاد می‌شود است (Bourdreau & Couillard, 1999, 27).

سازمان‌ها با تكیه بر دانش‌برتر امكان اتخاذ تصمیم‌های معقول‌تر در موضوع‌های مهم و بهبود عملكرد‌های مبتنی بر دانش را می‌یابند. از اینرو مدیریت دانش مقوله‌ای مهمتر از خود دانش محسوب می‌شود كه در سازمان‌ها به‌دنبال آن هستند تا نحوه تبدیل اطلاعات و دانسته‌های فرد و سازمان را به دانش و مهارت‌های فردی و گروهی تبیین و روشن كنند (Probest, 2000, 22).

 

مهمترین نقشی كه می‌توان به مدیریت دانش نسبت داد این است كه آن را به عنوان یك متدولوژی تغییر در نظر بگیرند. مدیریت دانش از یك طرف با جذب دانش‌های جدید به درون سیستم و از طرف دیگر با اداره موثر آن دانش‌ها می‌تواند مهمترین عامل تغییر یك سازمان باشد. دانش به‌واسطه نزدیكی به تصمیم و اقدامات سازمانی به مراتب بیش از داده‌ها و اطلاعات می‌تواند باعث بهبود عملكرد شده و در نتیجه كیفیت خدمات سازمان‌ها را به‌طور عام و سازمان‌های دولتی را به‌طور خاص بهبود ببخشد (Hales & Kalucy, 2002, 2).

 

 

 

 

 

بیان مسأله

جهان پس از گذار از انقلاب صنعتی كه سرمایه و نیروی کار به عنوان منابع اصلی آن به‌شمار می‌رفتند، شاهد انقلاب اطلاعاتی بوده،که در آن خلق ثروت و درآمد به عنوان منبع ارزشمند دانش می‌باشند. در اقتصادهای دانش محور امروزی، دانش به عنوان منبع‌‌ای کلیدی محسوب می شود که باید همانند جریان نقدینگی، منابع انسانی و یا مواد اولیه مدیریت شود. در چنین شرایطی تنها سازمان‌هایی می‌توانند عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشند که بتوانند از دانش به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار بهره گیرند. از اینرو مدیریت دانش به یکی از مهمترین وظایف سازمان‌هایی تبدیل شده است که تلاش می‌کنند به سازمان یادگیرنده تبدیل شوند، سازمان‌هایی که به طور موثر اقدام به کسب، خلق، انتقال و استفاده از دانش برای اصلاح و بهبود فعالیت‌ها و عملکرد خود می‌كنند (فانی، 1378).

 

مدیریت ‌دانش شیوه جدیدی برای تفکر در مورد سازمان و تسهیم منابع فکری و خلاقانه سازمان است. مدیریت ‌دانش به تلاش‌هایی اشاره دارد که به طور سیستماتیک برای یافتن، ساماندهی و قابل دسترس نمودن سرمایه‌های فکری سازمان و تقویت فرهنگ یادگیری مستمر و تسهیم دانش در سازمان صورت می‌گیرد. بسیاری از سازمان‌ها با تمركز بر مدیریت ‌دانش و سرمایه‌گذاری گسترده در زمینه فناوری اطلاعات به دنبال دسترسی به مزایای حاصل از مدیریت دانش هستند و تلاش می‌كنند با پیاده‌سازی استراتژی مدیریت دانش عملكرد خود را بهبود ببخشند (Rowland, 2004, 96).   مدیریت دانش، كسب دانش درست برای افراد مناسب، در زمان صحیح و مكان مناسب است، به‌گونه‌ای كه آنان بتوانند برای دست‌یابی به اهداف سازمان، بهترین استفاده را از دانش ببرند (زعفریان، 1387، 3).مدیریت دانش، فرآیندی است كه به‌واسطه‌ی آن سازمان‌ها در زمینه یادگیری (درونی‌كردن دانش) كدگذاری دانش (بیرونی كردن دانش) و توزیع و انتقال دانش، مهارت‌هایی را كسب می‌كنند(ابطحی، 1385، 34).

 

كریس آرجریس در سال 1978 فرهنگ سازمانی را نظامی زنده می‌داند كه خود را در قالب رفتاری كه افراد سازمان از خود نشان می‌دهند، نحوه‌ای كه می‌اندیشند، احساس می‌كنند و شیوه‌ای كه با یكدیگر رفتار می‌كنند، نشان می‌دهد (Argyris, 1987).چالشی كه در اینجا وجود دارد این است كه مدیریت دانش موضوعی سیستماتیك و مقوله‌ای كه اجرای موفقیت‌آمیزآن نیازمند نگرشی همه جانبه و فراگیر به عوامل مختلف سازمانی است. بسیاری از سازمان‌هایی كه به دنبال پیاده‌سازی مدیریت‌ دانش بوده‌اند، اقدام به سرمایه‌گذاری گسترده در زمینه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی نموده‌اند. اما باید توجه داشت كه فناوری اطلاعات   تنها بخشی از مدیریت دانش است و پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز این استراتژی مستلزم این است كه عوامل سازمانی مختلف موجود در یك سازمان از جمله ساختارسازمانی  ، فرهنگ سازمانی  ، تكنولوژی  ، منابع انسانی   و ..، دارای ویژگی‌های خاصی بوده و از انسجام و هماهنگی لازم برخوردار باشند.

 

وجود شكاف و ناهماهنگی در بین این عوامل مانع از پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز استراتژی مدیریت دانش خواهد شد. بنابراین شناخت وضعیت عوامل‌سازمانی از حیث ویژگی‌های لازم برای پیاده‌سازی استراتژی مدیریت‌ دانش، اقدام اولیه مهمی است كه می‌تواند بنیان مستحكمی را برای اقدامات بعدی در این راستا فراهم سازد (Lai, 2007, 322).

 

جوامع علمی و تجاری هر دو بر این باورند كه سازمان‌های با قدرت دانش می‌توانند برتری‌های بلندمدت خود را در عرصه‌های رقابتی حفظ كنند. سازمان‌ها به منظور استفاده از دانش باید به سرعت در فعالیت‌های مربوط به مدیریت دانش موازنه ایجاد كنند. عموما برقراری چنین موازنه‌ای نیازمند ایجاد تغییرات در فرهنگ سازمان، ساختار، فنون و فناوری‌ها است. برخی از سازمان‌ها بر این باورند كه با تمركز صرف بر افراد، فناوری و فنون می‌توان دانش را مدیریت كرد (Bamforth, 1991, 55).

 

از دیدگاه مدیریت، فرهنگ سازمانی را می‌توان در قالب باورها و توقعات مشتركی كه از افراد سازمانی انتظار می‌رود، یك نظارت اجتماعی به‌شمار آورد. این باورها و انتظارات، هنجارها و ارزش‌هایی پدید می‌آورد كه با نیرومندی رفتار افراد و گروه‌ها را شكل می‌بخشد. این نظارت اجتماعی را می‌توان همان نظام غیررسمی دانست كه در برگیرنده كنش‌ها، میان‌كنش‌های غیررسمی، احساس‌ها، هنجارهای گروهی و ارزش‌هایی است كه افراد سازمانی بر آن‌ها مهر تأیید می‌زنند.

 

به‌دیگر سخن، نظام غیررسمی، بخش یا قلمرو پوشیده و سركوب شده زندگی سازمانی با بخش‌ پنهان كوه‌یخی سازمان محسوب می‌شود. با نگاهی دقیق به این تعریف پی می‌بریم كه زمینه اصلی در فرهنگ سازمانی وجود سیستمی از معنی و مفاهیم مشترك در میان اعضای سازمان است. در هر سازمانی الگویی از باورها، سمبل‌ها، شعائر، داستان‌ها، آداب و رسوم وجود دارد كه به مرور زمان به‌وجود آمده‌اند. این الگوها باعث می‌شوند كه درخصوص این‌كه سازمان چیست و چگونه اعضاء باید رفتار خود را ابراز كنند، درك مشترك و یكسانی به‌وجود می‌آید. ویژگی‌های دهگانه‌ای وجود دارند كه وقتی با‌هم تركیب می‌شوند، فلسفه وجودی یك سازمان را به‌وجود می‌آورند كه عبارتند از: ابتكارفردی، خطرپذیری، رهبری، یكپارچگی، روابط مدیریت، كنترل، هویت، نظام پاداش، تحمل تعارض و الگوی ارتباطی. تركیب این ویژگی‌ها با درجات متفاوت نمایانگر نوع فرهنگ سازمانی حاكم و تأثیر بر عملكرد سازمان می‌باشد (الوانی، 1376).

 

برنامه مدیریت دانش بدون تحول فرهنگ سازمانی نمی‌تواند موفق باشد. فرهنگ سازمانی ایده‌آل برای مدیریت دانش آن است كه افراد درون سازمان، نخست؛ برای ارتقاء عملكرد شغلی خود به طور مداوم به دنبال مشاركت، یادگیری و دانستن باشند. دوم؛ آن‌چه را می‌دانند در سراسر سازمان اشاعه دهند و سوم این‌كه دانستنی‌های خود را در قالب خزانه مدیریت دانش سازماندهی كنند (قلی‌زاده؛ مرتضوی، 1390).

 

در این تحقیق از میان عوامل‌سازمانی متعددی كه در مدل‌های سازمانی مختلف ذكر شده‌اند، به بررسی یكی از عوامل كلیدی ” فرهنگ‌سازمانی” درارتباط با به‌كارگیری مدیریت ‌دانش پرداخته خواهد شد. در مطالعات متعددی كه در زمینه فرهنگ سازمانی در سازمان‌‌های مختلف انجام گرفته است، 10 بعد را برای فرهنگ سازمانی در نظر گرفته‌اند 

در این پژوهش مولفه‌های فرهنگ سازمانی بر مبنای مدل ارائه شده توسط رابینز  بوده و شامل موارد زیر است.

 

خلاقیت فردی: خلاقیت در برگیرنده هر كار و اقدامی است كه سازمان را در یك حوزه راهبردی جدید قرار می‌دهد. خلاقیت و نوآوری می‌تواند شامل توسعه و ایجاد محصول یا خدمت جدید، فرایند ساخت و تولید جدید، فناوری جدید، یا تغییر در مسیر و جهت راهبردی سازمان باشد (فانی، 1378) .حمایت مدیران: مدیران تا چه حدی با زیر دستان ارتباط برقرار كرده و ار آنها حمایت می‌كنند؟ یكی ار ابعاد حمایت مدیران، كمك به زیر دستان است كه گاهی از زندگی سازمانی فرد فراتر رفته و به زندگی شخصی او باز می‌گردد. از سوی دیگر مدیر هم به زیر دست جهت انجام امور و تحقق اهداف وابسته است (Moberg, 1990, 90).هویت سازمانی: عبارت است از اینكه تا چه حدی اعضای سازمان خود را با كل سازمان یكی دانسته و از آن كسب هویت می‌كنند. 

 

 

مواردی مانند: احساس غرور و افتخار عضویت در سازمان، تمایل به ماندن در سازمان و .. از مؤلفه‌های هویت سازمانی است (رمضانی، 1389، 28).

 

سازش با پدیده تعارض: عبارت است از میزانی كه كاركنان تشویق می‌شوند كه عینا تعرضات و انتقادات را بپذیرند(رمضانی، 1389، 28).

سبك رهبری: منظور از سبك رهبری این است كه تا چه حدی ارتباطات سازمانی به سلسله مراتب رسمی فرماندهی سطح بالای سازمان مرتبط است (رمضانی، 1389، 29).

سیستم پاداش: یعنی تا چه میزانی پرداخت‌ها نظیر حقوق، ترفیعات و ارتقاء بر اساس معیار عملكرد كاركنان صورت می‌گیرد (رمضانی، 1389، 28).

 

سیستم كنترل: سازمان تا چه حدی برای سرپرستی و كنترل كاركنان، به قوانین و مقررات و سرپرستی مستقیم متوسل می‌شود (رمضانی، 1389، 28).

خطرپذیری: حد و حدودی كه كاركنان پیشرفت را پذیرفته و مخاطره را می‌پذیرند (رمضانی، 1389، 28).

یكپارچگی: واحدهای درون سازمان چقدر تمایل دارند به پیوه‌های یكسان و هماهنگ عمل كنند (رمضانی، 1389، 28).

الگوهای ارتباطی: تاچه حد ارتباطات سازمانی به سلسله مراتب فرماندهی سطح بالای سازمان مرتبط می‌شود (رمضانی، 1389، 28).

 

سوال اصلی تحقیق این است كه رابطه فرهنگ سازمانی موجود نداجا بر به‌كارگیری نظام مدیریت ‌دانش توسط کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) را مورد بررسی قرار دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست 

 

 

فصل اول:كلیات تحقیق

1-1 مقدمه 3

1-2 بیان مسآله 4

1-3 اهداف تحقیق 9

1-4 سؤال تحقیق 9

1-5 چهارچوب نظری تحقیق 10

1-6 فرضیه‌های تحقیق 11

1-7 تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق 12

1-8 قلمرو تحقیق

 

3-2 فرآیند اجرای تحقیق 93

3-3 روش تحقیق 94

3-4 جامعه آماری 94

3-5 نمونه آماری و روش نمونه‌گیری 95

3-6 روش گرداوری اطلاعات و تدوین پرسش‌نامه 95

3-7 روایی و پایایی 96

3-7-1 اعتبار (روایی) ابزار 97

3-7-2 قابلیت اعتماد (پایایی) ابزار 97 

3-8 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 98

 

منابع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • دانلود تحقیق درباره نوشتن و انشا نویسی word

    دانلود تحقیق درباره نوشتن و انشا نویسی word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی نوشتن و انشا نویسی با فرمت docx در قالب 28 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد  …

  • سبک رهبری و بهسازی منابع انسانی در سازمانهای آموزشی

    سبک رهبری و بهسازی منابع انسانی در سازمانهای آموزشی رهبری تحولی رهبری خدمتگزار بهسازی منابع انسانی سبک رهبری سبک رهبری مدیران دانلود تحقیق رشته مدیریت سبک رهبری در سازمانهای آموزشی بهسازی منابع انسانی در سازمانهای آموزشی سبک رهبری و بهسازی…

  • پاورپونیت شبکه های کامپیوتری

    پاورپونیت شبکه های کامپیوتری دانلود پاورپوینت شبکه های کامپیوتری تحقیق راجب شبکه های کامپیوتری پاورپوینت آموزش شبکه های کامپیوتری پاورپونیت شبکه های کامپیوتری رشته کامپیوتر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شبکه های کامپیوتری جهت رشته کامپیوتر در قالب 336 اسلاید…

  • پرسشنامه منبع کنترل درونی و بیرونی راتر

    پرسشنامه منبع کنترل درونی و بیرونی راتر کلمات کلیدی : پرسشنامه منبع کنترل پرسشنامه منبع کنترل راتر پرسشنامه منبع کنترل بیرونی پرسشنامه منبع کنترل درونی دانلود پرسشنامه منبع کنترل راتر پرسشنامه منبع کنترل درونی بیرونی راتر نمره گذاری پرسشنامه منبع…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های دلبستگی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های دلبستگی کلمات کلیدی : مبانی نظری سبک دلبستگی مبانی نظری سبک های دلبستگی مقاله مبانی نظری سبک دلبستگی دانلود مبانی نظری سبک دلبستگی پیشینه سبک های دلبستگی پیشینه تحقیق سبکهای دلبستگی پیشینه تحقیق سبک…

  • مقاله رشته معماری با عنوان بادگیرها همراه با پاورپوینت

    مقاله رشته معماری با عنوان بادگیرها همراه با پاورپوینت بادگیر بناهای بادگیر شهر بادگیرها بادگیر چیست دانلود مقاله رشته معماری دانلود مقاله بادگیر معماری بادگیر دانلود مقاله معماری بادگیرها دانلود پاورپوینت بادگیر رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته معماری…

  • پاورپوینت اختلال کمبود توجه و بیش فعالی

    پاورپوینت اختلال کمبود توجه و بیش فعالی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اختلال کمبود توجه و بیش فعالی جهت رشته ی روان شناسی در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله ای

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله ای کلمات کلیدی : مبانی نظری راهبردهای مقابله ای پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله ای پیشینه داخلی راهبردهای مقابله ای پیشینه خارجی راهبردهای مقابله ای پیشینه پژوهش راهبردهای مقابله ای پیشینه نظری راهبردهای مقابله…

  • سیستم قاب سبک فولادی و مقاسه آن با سیستم های اسکلتی فلزی و بتنی

    سیستم قاب سبک فولادی و مقاسه آن با سیستم های اسکلتی فلزی و بتنی سازه سازه فولادی دانلود مقاله سازه فولادی سبک دانلود مقالات مهندسی عمران دانلود مقاله سیستم قاب سبک فولادی LSF چیست دانلود مقاله LSF دانلود مقاله سیستم…

  • ارزیابی تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان

    ارزیابی تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان کلمات کلیدی : پایان نامه سرمایه فکری پایان نامه عملکرد کارکنان روشهای ارزشیابی عملکرد عناصر سرمایه های فکری روش های اندازه گیری سرمایه فکری رابطه سرمایه فکری با عملکرد کارکنان تاثیر سرمایه فکری…

  • پاورپوینت معماری روم و بناهای تاریخی ایتالیا

    پاورپوینت معماری روم و بناهای تاریخی ایتالیا پاورپوینت خلاصه معماری روم پاورپوینت معماری روم باستان پاورپوینت معماری روم پاورپوینت دانلود پاورپوینت معماری روم باستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری روم و بناهای تاریخی ایتالیا جهت رشته معماری در…

  • بررسی نحوه به حداکثر رساندن مقاومت كنترل كننده در برابر اختلالات در سیستم های كنترل

    بررسی نحوه به حداکثر رساندن مقاومت كنترل كننده در برابر اختلالات در سیستم های كنترل الگوریتم ژنتیک طراحی كنترل كننده ها كنترل كننده های پارامتری طراحی كنترل كننده های مقاوم بررسی نحوه به حداکثر رساندن مقاومت كنترل كننده در برابر…

  • مناسبات سیاسی و اقتصادی اسرائیل و آذربایجان

    مناسبات سیاسی و اقتصادی اسرائیل و آذربایجان کلمات کلیدی : پایان نامه اسرائیل روابط اسرائیل و آذربایجان ابزارهای اسرائیل در آذربایجان روابط اقتصادی اسرائیل و آذربایجان اصول و مبانی سیاست خارجی اسرائیل علل برقراری روابط میان اسراییل و آذربایجان اقدامات…

  • پاورپوینت آشنایی با فرهنگ در معماری

    پاورپوینت آشنایی با فرهنگ در معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با فرهنگ در معماری جهت رشته معماری در قالب 29 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پاورپوینت استراتژي های رقابتي و تكنيك‌هاي تحليل صنعت و رقبا

    پاورپوینت استراتژي های رقابتي و تكنيك‌هاي تحليل صنعت و رقبا پاورپوینت استراتژي های رقابتي و تكنيك‌هاي تحليل صنعت و رقبا استراتژي های رقابتي و تكنيك‌هاي تحليل صنعت و رقبا مروري بر روش كلاسيك تدوين استراتژي چرخ استراتژي رقابتي چارچوب استراتژي…

  • پاورپوینت استرس شغلی

    پاورپوینت استرس شغلی پاورپوینت استرس شغلی ppt پاورپوینت استرس شغلی و مدیریت آن پاورپوینت استرس شغلی در پرستاران پاورپوینت استرس شغلی چیست پاورپوینت مدیریت استرس شغلی+ppt رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استرس شغلی جهت رشته روانشناسی در قالب 22…

  • دانلود پاورپوینت ممیزی انرژی در ساختمان

    دانلود پاورپوینت ممیزی انرژی در ساختمان پاورپوینت ممیزی انرژی در ساختمان پاورپوینت ممیزی انرژی پاورپوینت کاربرد ممیزی انرژی در ساختمان پاورپوینت ممیزی انرژی چیست؟ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ممیزی انرژی در ساختمان در قالب 32 اسلاید و با…

  • پاورپوینت آشنایی با تاسیس علم روانشناسی

    پاورپوینت آشنایی با تاسیس علم روانشناسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تاسیس علم روانشناسی جهت رشته روانشناسی و علوم تربیتی در قالب 14 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت مهندسی نرم افزار مبتنی بر عامل

    پاورپوینت مهندسی نرم افزار مبتنی بر عامل پاورپوینت تحقیق راجب مهندسی نرم افزار مبتنی بر عامل دانلود پاورپوینت مهندسی نرم افزار مبتنی بر عامل پاورپوینت مهندسی نرم افزار تحقیق راجب مهندسی نرم افزار مبتنی بر عامل رفتن به سايت اصلي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی، دوره های یادگیری الکترونیکی رفتن به سایت اصلی

  • پاورپوینت برنامه الگويی_HACCP برای توليد بستنی

    پاورپوینت برنامه الگويی_HACCP برای توليد بستنی دانلود پاورپوینت برنامه الگويی_HACCP برای توليد بستنی تحقیق درمورد پاورپوینت برنامه الگويی_HACCP برای توليد بستنی پاورپوینت برنامه الگويی_HACCP برای توليد بستنی وانواع آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برنامه الگويی_HACCP برای توليد بستنی…

  • پاورپوینت اهرم مالي و سياست ساختار سرمايه (همراه با مثالهای تشریحی)

    پاورپوینت اهرم مالي و سياست ساختار سرمايه (همراه با مثالهای تشریحی) پاورپوینت اهرم مالي و سياست ساختار سرمايه اهرم مالي حالت هاي مختلف ساختار سرمايه درجه اهرم مالي فرمول درجه اهرم مالي محاسبه نقطه بي تفاوتي استقراض شركتي و اهرم…

  • پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری جلد اول تألیف دکتر شباهنگ با موضوع هدفهای حسابداری مالی

    پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری جلد اول تألیف دکتر شباهنگ با موضوع هدفهای حسابداری مالی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری شباهنگ با موضوع هدفهای حسابداری مالی پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری شباهنگ پاورپوینت هدفهای…

  • پاورپوینت درباره هوش تجاری

    پاورپوینت درباره هوش تجاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت هوش تجاری جهت رشته ی روان شناسی در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       هوشمندی، قابليت دنبال…

  • پاورپوینت کتاب ساختار فایل ها (ذخیره و بازیابی اطلاعات)

    پاورپوینت کتاب ساختار فایل ها (ذخیره و بازیابی اطلاعات) پاورپوینت تعریف فایل پاورپوینت بازیابی اطلاعات چیست پاورپوینت بازیابی اطلاعات هارد پاورپوینت ریکاوری فایل در شبکه رفتن به سايت اصلي  دانلود پاورپوینت کتاب ساختار فایل ها (ذخیره و بازیابی اطلاعات) جهت رشته…

  • جایگاه مهارت های یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه مجازی

    جایگاه مهارت های یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه مجازی پایان نامه آموزش مجازی پایان نامه آموزش الکترونیکی استانداردهاي آموزش و فراگیري الکترونیکی نظریه های مورد استفاده در فناوری آموزشی آموزش الکترونیکی مبتنی بر یادگیرنده محوری رفتن به سايت اصلي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرحواره های ناسازگار اولیه 38 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق طرحواره های ناسازگار اولیه 38 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه طرحواره های ناسازگار اولیه مبانی نظری طرحواره های ناسازگار اولیه پیشینه تحقیق طرحواره های ناسازگار اولیه پیشینه داخلی طرحواره های ناسازگار اولیه…

  • پاورپوینت سیستم های هزینه یابی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت و کاربرد آن در بخش بازرگانی و خدماتی

    پاورپوینت سیستم های هزینه یابی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت و کاربرد آن در بخش بازرگانی و خدماتی کلمات کلیدی : پاورپوینت سیستم های هزینه یابی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت و کاربرد آن در بخش بازرگانی و…

  • دانلود پاورپوینت نحوه تنظیم برنامه زمان بندی پروژه

    دانلود پاورپوینت نحوه تنظیم برنامه زمان بندی پروژه پاورپوینت زمان بندی پروژه پاورپوینت برای تنظیم برنامه زمان بندی پروژه پاورپوینت درمورد نحوه تنظیم برنامه زمانبندی پروژه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نحوه ی تنظیم برنامه زمان بندی پروژه جهت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعلامیه های سود نقدی 48 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعلامیه های سود نقدی 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اعلامیه های سود نقدی مبانی نظری اعلامیه های سود نقدی پیشینه تحقیق اعلامیه های سود نقدی پیشینه داخلی اعلامیه های سود نقدی…

  • پاورپوینت ثبت فعالیت الکتریکی قلب و اصول تفسیر الکترو کاردیوگرام

    پاورپوینت ثبت فعالیت الکتریکی قلب و اصول تفسیر الکترو کاردیوگرام رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ثبت فعالیت الکتریکی قلب و اصول تفسیر الکترو کاردیوگرام جهت رشته ی پزشکی در قالب 45 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل…

  • پاورپوینت آشنایی با مديريت تعارض

    پاورپوینت آشنایی با مديريت تعارض رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مديريت تعارض جهت رشته مدیریت در قالب 17 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تعارض در…

  • راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

    راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی انواع خودتنظیمی مدل های خودتنظیمی نظریه های خودتنظیمی مدلهای یادگیری خودتنظیمی نظریه های یادگیری خودتنظیمی مقایسه مدلهای یادگیری خودتنظیمی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی چیست مهارتهای اساسی یادگیری خودتنظیمی پایان نامه راهبردهای یادگیری…

  • بررسی اشتغال و بیکاری در ایران

    بررسی اشتغال و بیکاری در ایران دانلود مقاله اشتغال دانلود مقاله بیکاری نرخ بیکاری اشتغال در ایران بیکاری در ایران بررسی اشتغال و بیکاری در ایران دانلود مقالات علوم اجتماعی دانلود مقاله بررسی اشتغال و بیکاری در ایران رفتن به…

  • پاورپوینت جزوه تنظیم و کنترل بودجه

    پاورپوینت جزوه تنظیم و کنترل بودجه پاورپوینت جزوه تنظیم و کنترل بودجه دولتی پاورپوینت دانلود جزوه تنظیم و کنترل بودجه پاورپوینت جزوه اصول تنظیم و کنترل بودجه پاورپوینت جزوه نحوه تنظیم و کنترل بودجه ریزی پیام نور رفتن به سايت…